Tuparit, tekoälyä ja kuplivaa

Helsingin Teurastamon kulmille asettunut Kamua Helsinki sai uusiin tiloihinsa keskiviikkona vieraaksi ystäviä ja yhteistyökumppaneita.

Helsingin Teurastamon kulmille asettunut Kamua Helsinki sai uusiin tiloihinsa keskiviikkona vieraaksi ystäviä ja yhteistyökumppaneita.

Tupareissa tarjoiltiin hyvän seuran ja pitopöydän lisäksi kattaus kiinnostavia aiheita.

Luova johtaja Jarno Järvi esitteli Helsingin markkinaan tulevan Kamua Helsingin toimintatavan ja brändi-ilmeen, jossa yhdistyy ihminen ja kone, mutta aina tässä järjestyksessä.

Luova johtaja Jarno Järvi kertoi Kamua Helsingin tuoreista kuvioista tuparivieraille yhdessä Verk-toimistotalon tapahtumatiloista.

Kamua Helsingin toimitusjohtaja Sari Mikkonen-Mannila kertoi, mikä on juuri nyt kuuminta B2B-markkinoinnissa. Hän peilasi asiaa sekä Kamua Helsingin tiimien näkemyksiin että tuoreeseen Vuoden Huiput -tuomarointiviikonloppuun.

Kamua Helsingin seinänaapurina uusissa toimitiloissa toimii yksi Suomen johtavista tutkimustaloista, Iro Research, joka kuuluu Kamua Helsingin tapaan Mediakonserni Keskisuomalaiseen. Iron toimitusjohtaja Vesa Väisänen korosti puheenvuorossaan ihmisaivojen ratkaisevaa merkitystä tutkimuksen tekemisessä. Hän korosti, että tekoäly on tässäkin hyvä renki, mutta huono isäntä. Mutu-kysely ja tutkimus on aina syytä erottaa toisistaan, Väisänen paalutti.

Seinänaapurit lavalla: Iro Researchin Vesa Väisänen ja Kamua Helsingin Sari Mikkonen-Mannila.

Konsernijohtaja Kangaskorpi uskoo nuorisoon

Mediakonserni Keskisuomalaisen konsernijohtaja Vesa-Pekka Kangaskorpi asettui tupareissa Outi Tuomivaaran haastateltavaksi. Tuomivaara on ruoan, juoman ja tapahtumien ammattilehtien Aromin, Shakerin ja Eventon sekä Avec-verkkomedian päätoimittaja.

Aromin päätoimittaja Outi Tuomivaara haastatteli Mediakonserni Keskisuomalaisen toimitusjohtaja Vesa-Pekka Kangaskorpea median tilasta ja muista ajankohtaisuuksista.

Kangaskorpi otti kantaa median monimuotoisuuden ja tinkimättömyyden puolesta. Kuplautuneessa maailmassa on yhä helpompi pysyä oman kuplan sisällä samanmielisten seurassa. Hän muistutti, että muuttuvassa maailmassa suunnannäyttäjänkin pitää muistaa olla nöyrä ja kuunteleva.

Vahvalla ja faktoihin perustuvalla kotimaisella kaupallisella uutismedialla on Kangaskorven mukaan tärkeä tehtävä suomalaisten sivistämisessä ja lukemiseen innostamisessa. Hän näkee selviä merkkejä siitä, että nuori 18–24-vuotiaiden kohderyhmä hakeutuu faktapohjaisen journalismin pariin. Hän korosti myös selkokielen merkitystä väestöpohjan monipuolistuessa. Selkokielen osaaminen on yksi Kamua Helsingin erityisaloista.

Jutellaanko lisää aiheesta?

Sari Mikkonen-Mannila

Toimitusjohtaja
050 387 8308

Jätä viesti,
kerro miten
voimme olla
avuksi.

Ollaan pian
yhteyksissä.