Lahti Aqua

Lähtötilanne
Lahti Aquan aiempi verkkosivusto oli tullut tiensä päähän niin tekniikan kuin toiminnallisuuksien osalta ja visuaalisen ilme kaipasi päivitystä. Uudistuksen tavoitteeksi asetettiin nykypäivän standardit täyttävä verkkopalvelu, jonka keskiössä on vahva asiakaslähtöisyys ja täysi saavutettavuus (WCAG AA -taso). Visuaalisuuteen haluttiin myös uutta näkökulmaa – kuitenkaan rikkomatta Lahti Aquan tunnistettavaa brändiä.

Ratkaisu
Kamua Helsingin ja asiakkaan yhteisissä työpajoissa määriteltiin palvelumuotoilun keinoin asiakasryhmät, sisällöt ja rakenne. Näin verkkopalvelun suunta kirkastui kohti helppokäyttöistä, selkeää ja saavutettavaa kokonaisuutta. Visuaalinen ilme freesattiin tukemaan parempaa käytettävyyttä ja selkeyttä, samalla kun se viestii asiantuntevuutta ja luotettavuutta. Projektisuunnitelma varmisti hallitun etenemisen vaihe vaiheelta aikataulussa: määrittelystä suunnitteluun, koodauksesta sisällönsyöttöön ja testauksesta julkaisuun.



Tulokset
WordPress-alustalle rakennettu uusi sivusto on asiakaslähtöinen, saavutettava ja teknisesti ajantasainen. Asiakkaat löytävät tarvitsemansa tiedot helposti, palvelut ovat selkeästi esillä ja tekoälyllä toimiva chatbot tukee asiakaspalvelua tehokkaasti. Raikastettu visuaalinen ilme toi brändin tähän päivään ja vahvistaa Lahti Aquan asemaa nykyaikaisena ja luotettavana vesihuoltoyhtiönä – myös verkkopalvelussa.

Asiakkaan terveiset
”Huoltovarmuuskriittisenä toimijana selkeät ja saavutettavat verkkosivut ovat meille todella tärkeät. Verkkosivut kuvastavat palvelutasoamme, ja me haluamme sen olevan korkealla vuoden jokaisena päivänä. Asiakkaana oli koko projektin ajan tunne, että meillä oli yhteinen ymmärrys uudistuksen keskeisistä tavoitteista, jotka saavutimme hyvällä yhteistyöllä. Kiitokset siis onnistuneesta sivustouudistuksen läpiviennistä Kamua Helsingin työryhmälle.” – Paula Nikula, Lahti Aquan viestintäpäällikkö
Lisätietoja casesta
