Kuopio Wine Festival

Lähtötilanne
Lähdimme monivuotisena Kuopio Wine Festivalin kumppanina toteuttamaan kesän 2023 tapahtuman brändi-ilmettä aikaisemmista vuosista tutun maateemaan mukaan. Vuoden 2023 tapahtumaa juhlitaan espanjalaisissa tunnelmissa, joka korostuu teeman visuaalisuudessa sekä tapahtuman viesteissä. Teeman suunnittelun lisäksi Kamua toimii kumppanina myös verkkosivuston, digimarkkinoinnin, aineistojen tuottamisen osalta sekä markkinoinnista vastaavana osapuolena.




Ratkaisu
Brändi-ilmeessä korostettiin espanjalaista teemaa sille soveltuvilla elementeillä, sekä pidettiin samalla yllä tapahtuman moderni ilme unohtamatta arvokkuutta. Kun rinnalle luotiin notkea tapa viestiä napakoilla pääviesteillä, oli toimiva ja tapahtumalle oikean sävyn tuova tyyli valmis. Tapahtumalle avataan vuoden 2023 lipunmyyntiä varten oma verkkokauppa, josta saa ostettua päivälippujen lisäksi useamman päivän paketteja. Muotoilemme tapahtuman sisässä olevalle ilmaispäivälle oman konseptin, joka tuo oman ulottuvuuden festivaalin sisältöön. Lisäksi markkinointia toteutetaan dynaamisemmin, jolloin digimarkkinoinnin reaktiivisuutta on lisätty erityisesti myynnin tarpeita silmällä pitäen. Näillä keinoin pyrimme varmistamaan, että tapahtumamarkkinointi tavoittaa asiakkaat oikea-aikaisesti oikeissa kanavissa.

Tulokset
Tavoitteen mukaisen brändi-ilmeen ja verkkosivuston valmistuttua olemme merkittävästi panostaneet markkinointiin somemarkkinoinnissa, sekä Google Ads hakusanamainonnassa. Tapahtumamarkkinoinnin yksi keskeisimpiä asioita on toimia hetkessä, jolloin viikon mittaisen festivaalin markkinointi vaatii suunnitelmallista toteutusta. Vuoden 2023 tapahtumamarkkinoinnin aikana olemme yhdessä siirtäneet ajatuksia jo tulevien vuosien markkinointiin ja tapahtuman kehittämiseen, jolloin voidaan puhua aidosta kumppanuudesta, jossa yhteiskehittäminen on säännöllistä ja vuorovaikutteista.
Lisätietoja casesta
