Kamua teki huippulanseerauksen Kauppakeskus Sepälle
Jyväskyläläinen Kauppakeskus Seppä lanseerasi ensimmäisenä suomalaisena kauppakeskuksena pistepohjaisen kanta-asiakassovelluksen kesäkuussa 2023. Seppä keräsi sovelluksella puolessa vuodessa 11 000 kanta-asiakasta. Lanseerauksen markkinointikumppanina oli Kamua*.
*Kamua Oy on 1.11.2024 alkaen Kamua Helsinki Oy.
Seppä Klubissa shoppailueurot muuttuvat pisteiksi, joilla asiakkaat voivat lunastaa erilaisia etuja ja palkintoja. Sovellus myös kerää yhteen paikkaan kaikki kauppakeskuksen ajankohtaiset asiat kampanjoista tapahtumiin.
Sepän asiakaskokemuksen mullistava kanta-asiakkuussovellus tarvitsi ympärilleen kiinnostavan ja Sepän näköisen kaupallisen tarinan: visuaalisen ilmeen ja viestinnän sekä näyttävän markkinointiaineiston, joka erottuisi edukseen eri markkinointikanavilla. Tämän kaiken Kauppakeskus Seppä sai Kamualta.
Kauppakeskus Sepän Seppä Klubi voitti arvostetun Vuoden 2024 kauppakeskusteko -palkinnon kategoriassa Digitaalisuus ja uuden teknologian hyödyntäminen. Palkintoraati perusteli Seppä Klubin voittoa seuraavasti: ”Toteutus oli ensiluokkaista. Sovellus on suunniteltu omannäköiseksi äänensävyä myöden.” Suomen Kauppakeskusyhdistys palkitsee vuosittaisessa kilpailussa innovatiivisimpia ja vaikuttavimpia tekoja kauppakeskusalalla.
Onnistunut lanseeraus toi 11 000 kanta-asiakasta puolessa vuodessa
Seppä rikkoi loppuvuoden 2023 kanta-asiakastavoitteeksi asettamansa 5 000 henkilön rajan jo alkusyksyllä. Joulukuussa Sepällä oli 11 000 kanta-asiakassovelluksen ladannutta kanta-asiakasta eli Etuilijaa.
Kesäkuu−joulukuu välillä Etuilijat olivat käyttäneet 6 000 Seppä Klubin tarjous- ja etukuponkia, ja niitä oli katsottu peräti 2,3 miljoonaa kertaa sovelluksessa. Ostoksia asiakkaat ovat skannanneet liikkeissä 30 000 kertaa. Etuilijoiden aktiivisuusaste sovelluksessa on huikea 65 prosenttia!
Markkinajohtaja Sepän suosio kauppapaikkana kasvoi entisestään vuonna 2023. Uutena ennätysvuotena Sepässä vieraili 3,1 miljoonaa asiakasta ja kävijämäärä kehittyi noin yhdeksän prosenttia vuoteen 2022 verrattuna. Myös liikkeiden myynti kasvoi noin kahdeksan prosenttia.
Sepän Kauppakeskusjohtaja Mikko Seppälä ja markkinointipäällikkö Veera Rytkönen arvioivat Seppä Klubin onnistuneen lanseerauksen vaikuttaneen isosti Sepän myönteiseen kehitykseen.
11 000
kanta-asiakasta puolessa vuodessa2,3 miljoonaa
tarjous- ja etukuponkinäyttöä
Klikkaa alla olevaa videota ja katso koko menestystarina minuutissa!
”Tiimin into ja osaaminen näkyi vahvasti meidän suuntaamme, lopputulos ylitti odotuksemme! Saimme Kamualta tosi hyvän konseptin, joka yhdistyy niin visuaalisesti kuin viestinnällisesti Sepän brändiin. Kokonaisuus oli mietitty pitkälle ja nyt Seppä Klubia on mukava ja helppo markkinoida.”
Veera Rytkönen
Kauppakeskus Sepän markkinointipäällikkö
Etuilijat markkinoinnin punaisena lankana
Kamua loi Seppä Klubille Etuilijat-konseptin, joka rekisteröitiin Sepän omaksi tavaramerkiksi. Etuilijat ovat Sepän kanta-asiakkaita, jotka pääsevät sovelluksessa etuilemaan parempien tarjousten bileissä ensimmäisten joukossa.
Raikkaan visuaalisen ilmeen ja leikkisän viestinnän tyylin avulla Etuilijoista rakennettiin Seppä Klubille kiinnostava kaupallinen tarina. Lisäksi Kamua ideoi lanseerausmarkkinointia yhdessä Sepän kanssa ja toteutti lanseeraukseen kaksi mainosvideota, laajat studio- ja miljöövalokuvaukset, digimarkkinoinnin sekä markkinointiaineistojen tuotannon.