Ponsseshop.com

Digimarkkinointi
Asiakas: Ponsseshop.com
Ponsseshop.com on metsäkonevalmistaja Ponsse Oyj:n virallinen verkkokauppa, joka myy Ponsse Collection-malliston tuotteita. Mallistoon kuuluu esimerkiksi työvaatteita, vapaa-ajan tekstiilejä ja -tarvikkeita, lastenvaatteita ja näkyvästi Ponsse-brändättyjä logotuotteita.

Lähtötilanne

Ponsseshop.com etsi kumppania, joka pystyisi digimarkkinoinnilla kehittämään verkkokaupan myyntiä erityisesti naisille, lapsille ja outlet-tuotteille kohdistuvissa segmenteissä. Kumppanin tuli ymmärtää liiketoiminnan tavoitteet, tuoda rohkeasti uusia ideoita esille ja auttaa tavoittamaan myös uusia asiakasryhmiä digikanavien kautta.

Ratkaisu

Kamua Helsingin digimarkkinoinnin asiantuntijat rakensivat yhteistyön perustaksi pitkäjänteisen, dataohjatun mallin, jossa hyödynnettiin sosiaalisen median ja Google Adsin tarjoamia mahdollisuuksia tulospohjaisesti ja jatkuvasti optimoiden.

Google-mainonnassa keskityttiin taktiseen tuotemainontaan valittujen tuoteryhmien myynnin kasvattamiseksi. Metan kanavissa panostettiin uusien kohderyhmien tavoittamiseen alueellisesti ja sukupuoliperusteisesti. Erityisesti naisille kohdennettua mainontaa kehitettiin eri ostopolun vaiheisiin sopivilla sisällöillä. Samalla kasvatettiin Ponsse Collectionin brändin tunnettuutta molemmissa kanavissa.

Tulokset

Googlesta saatu mainosliikenne osui tarkasti tavoitekategorioihin: 62 % liikenteestä ja yli 30 % myynnistä tuli niistä tuoteryhmistä, joihin panostettiin.

+67 %
Verkkokauppaliikenteen kasvu Metan kanavissa
+25 %
Naiskohderyhmän kattavuuden nousu, mikä kertoo, että digimarkkinoinnilla tavoitettiin uusi tärkeä kohderyhmä.

Asiakkaan terveiset

Haimme Ponsseshop.comin digimarkkinoinnille osaavaa yhteistyökumppania ja olen erittäin tyytyväinen Kamua Helsingin asiantuntijoiden vahvaan osaamiseen päivittäisessä tekemisessä. Halusimme meille vahvan kumppanin, joka tuo rohkeasti esille kehitysideoita ja jonka osaamiseen voimme luottaa. Lisäksi yhteistyössämme korostuu ihmisläheisyys ja yhteydenpito on saumatonta.

Mikko Nisonen, Digital Sales & Marketing Specialist, Ponsse

Lisätietoja casesta

Lähetä
meille viesti
niin otamme
yhteyttä.