Ponsseshop.com

Lähtötilanne
Ponsseshop.com etsi kumppania, joka pystyisi digimarkkinoinnilla kehittämään verkkokaupan myyntiä erityisesti naisille, lapsille ja outlet-tuotteille kohdistuvissa segmenteissä. Kumppanin tuli ymmärtää liiketoiminnan tavoitteet, tuoda rohkeasti uusia ideoita esille ja auttaa tavoittamaan myös uusia asiakasryhmiä digikanavien kautta.


Ratkaisu
Kamua Helsingin digimarkkinoinnin asiantuntijat rakensivat yhteistyön perustaksi pitkäjänteisen, dataohjatun mallin, jossa hyödynnettiin sosiaalisen median ja Google Adsin tarjoamia mahdollisuuksia tulospohjaisesti ja jatkuvasti optimoiden.
Google-mainonnassa keskityttiin taktiseen tuotemainontaan valittujen tuoteryhmien myynnin kasvattamiseksi. Metan kanavissa panostettiin uusien kohderyhmien tavoittamiseen alueellisesti ja sukupuoliperusteisesti. Erityisesti naisille kohdennettua mainontaa kehitettiin eri ostopolun vaiheisiin sopivilla sisällöillä. Samalla kasvatettiin Ponsse Collectionin brändin tunnettuutta molemmissa kanavissa.

Tulokset
Googlesta saatu mainosliikenne osui tarkasti tavoitekategorioihin: 62 % liikenteestä ja yli 30 % myynnistä tuli niistä tuoteryhmistä, joihin panostettiin.

Asiakkaan terveiset
Haimme Ponsseshop.comin digimarkkinoinnille osaavaa yhteistyökumppania ja olen erittäin tyytyväinen Kamua Helsingin asiantuntijoiden vahvaan osaamiseen päivittäisessä tekemisessä. Halusimme meille vahvan kumppanin, joka tuo rohkeasti esille kehitysideoita ja jonka osaamiseen voimme luottaa. Lisäksi yhteistyössämme korostuu ihmisläheisyys ja yhteydenpito on saumatonta.
Mikko Nisonen, Digital Sales & Marketing Specialist, Ponsse
Lisätietoja casesta
