Sataman Viilu

Lähtötilanne
Jyväskylän satama on viime vuosien aikana kehittynyt merkittävästi ja niin jyväskyläläiset kuin vieraspaikkakuntalaisetkin hakeutuvat sinne nauttimaan järvimaisemista, lenkkeilystä, toistensa seurasta, ruuasta ja elämästä. Sataman Viilu on ainutlaatuinen ravintolakonsepti, joka tulee olemaan Jyväsjärven maisemaa täydentävä maamerkki ja matkailukohde.
Yhteistyö Keskimaan ja Kamuan välillä alkoi vuoden 2021 lopulla, kun tiedossa oli vasta Viilun nimi ja palvelukonsepti pääpiirteissään. Brändityö Viilun kanssa olikin Kamualle erityisen herkullinen: saimme olla mukana alusta asti luomassa jotain uutta ja innostavaa yhdessä asiakkaan kanssa!


Ratkaisu
Kamuan mallin mukaisesti lähdimme rakentamaan Viilun brändin ydintä tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa. Onnistuneiden työpajojen myötä kuva Viilun persoonasta lähti muotoutumaan selkeänä. Työpajojen myötä löysimme persoonan lisäksi Viilun ydintarinan sekä visuaalisen ulottuvuuden keskeiset elementit. Myös Viilun tarkoitus ja asemointi Jyväskylän ravintoloiden keskuudessa selkiytyi ja tämän myötä Viilun palvelukonseptikin tarkentui.
Viilun ydintarinassa korostuvat hyvät hetket, joihin palaamme aina uudestaan: hyvä ruoka, lämmin sauna, järvimaisema ja yhdessä vietetty aika läheisten kanssa. Visuaalinen identiteetti sai paljon vaikutteita Viilun rakennuksen arkkitehtuurista.



Harvassa ovat ne hetket, jotka eivät parane
hyvällä ruualla ja saunalla
Meillä Viilussa kaiken tekemisen keskiössä on hyvistä paikallisista raaka-aineista tehty ruoka. Sen ympärille voit rakentaa sinulle parhaiten sopivan hetken: oli se sitten pikainen lounas lenkin jälkeen, illanvietto pidemmän kaavan mukaan tai pitkään suunnitellut häät. Ja mikä tärkeintä, sauna on aina lämmin.






Satu Koski, Markkinointipäällikkö
Osuuskauppa Keskimaa
Työskentely Kamuan kanssa sujui hyvin ja saimme nopeasti yhteisestä ajatuksesta kiinni. Kamua juoksutti tekemistä eteenpäin suunnitellusti aikataulussaan. Alusta saakka tuntui siltä, että Kamuan ammattilaiset olivat sydämellä mukana ja olivat itsekin innoissaan projektista. Tämä varmasti näkyy lopputuloksessa. Lopputuloksesta voi olla ylpeä ja se on kerännyt ensivilkaisuista saakka positiivista palautetta. Viilun brändi erottuu edukseen ja poikkeaa hyvällä tavalla tavanomaisesta.
Lisätietoja casesta
