Sataman Viilu

Brändin Muotoilu
Lanseerausmarkkinointi
Sosiaalisen Median Suunnitelma
Visuaalinen Identiteetti
Asiakas: Osuuskauppa Keskimaa
Sataman Viilu on kesällä 2022 ovensa Jyväskylän satamaan avannut ravintola ja sauna kokonaisuus. Viilun yhteyteen tulee kolme saunaa, suuri terassi ja koko toisen kerroksen kattava vuokrattava juhlatila. Viilu on osa Keskimaata.

Lähtötilanne

Jyväskylän satama on viime vuosien aikana kehittynyt merkittävästi ja niin jyväskyläläiset kuin vieraspaikkakuntalaisetkin hakeutuvat sinne nauttimaan järvimaisemista, lenkkeilystä, toistensa seurasta, ruuasta ja elämästä. Sataman Viilu on ainutlaatuinen ravintolakonsepti, joka tulee olemaan Jyväsjärven maisemaa täydentävä maamerkki ja matkailukohde.

Yhteistyö Keskimaan ja Kamuan välillä alkoi vuoden 2021 lopulla, kun tiedossa oli vasta Viilun nimi ja palvelukonsepti pääpiirteissään. Brändityö Viilun kanssa olikin Kamualle erityisen herkullinen: saimme olla mukana alusta asti luomassa jotain uutta ja innostavaa yhdessä asiakkaan kanssa!

Ratkaisu

Kamuan mallin mukaisesti lähdimme rakentamaan Viilun brändin ydintä tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa. Onnistuneiden työpajojen myötä kuva Viilun persoonasta lähti muotoutumaan selkeänä. Työpajojen myötä löysimme persoonan lisäksi Viilun ydintarinan sekä visuaalisen ulottuvuuden keskeiset elementit. Myös Viilun tarkoitus ja asemointi Jyväskylän ravintoloiden keskuudessa selkiytyi ja tämän myötä Viilun palvelukonseptikin tarkentui.

Viilun ydintarinassa korostuvat hyvät hetket, joihin palaamme aina uudestaan: hyvä ruoka, lämmin sauna, järvimaisema ja yhdessä vietetty aika läheisten kanssa. Visuaalinen identiteetti sai paljon vaikutteita Viilun rakennuksen arkkitehtuurista.

Harvassa ovat ne hetket, jotka eivät parane
hyvällä ruualla ja saunalla

Satu Koski, Markkinointipäällikkö
Osuuskauppa Keskimaa

Työskentely Kamuan kanssa sujui hyvin ja saimme nopeasti yhteisestä ajatuksesta kiinni. Kamua juoksutti tekemistä eteenpäin suunnitellusti aikataulussaan. Alusta saakka tuntui siltä, että Kamuan ammattilaiset olivat sydämellä mukana ja olivat itsekin innoissaan projektista. Tämä varmasti näkyy lopputuloksessa. Lopputuloksesta voi olla ylpeä ja se on kerännyt ensivilkaisuista saakka positiivista palautetta. Viilun brändi erottuu edukseen ja poikkeaa hyvällä tavalla tavanomaisesta.

Lisätietoja casesta

Tomi Riipinen

Asiakkuusjohtaja
+358 50 366 2693

Lähetä
meille viesti
niin otamme
yhteyttä.